01 July 2011

Kejohanan Balapan dan Padang kali ke 38 SK Seri Kampung Renggam kembali menyerikan suasana aktiviti SK Seri kampung Renggam untuk tahun 2011 ini. Untuk tahun ini, kejohanan ini diadakan pada pertengahan tahun memandangkan terdapat perkeliling mengenai penganjuran sukan sekolah yang perlu dipatuhi. Kebiasaannya kejohanan sukan tahunan ini di adakan pada awal bulan Februari setiap tahun.

Kejohanan ini berlangsung pada hari Khamis, 30 Jun 2011. Pada kejohanan kali ini Penghulu Mukim Renggam, En. Musa bin Marzuki hadir untuk merasmikan kejohanan. Acara bermula lebih kurang pukul 8.15 pagi dengan acara pembarisan oleh kontijen-kontijen rumah yang mengambil bahagian dalam kejohanan ini.

Kemudian, bacaan doa agar kejohanan dapat berjalan dengan lancar oleh Tn. Hj. Jani bin Selamat (Iman Masjid Jamek Kg. Tengah). Selepas itu, guru besar, En. Jumaat bin Hj. Mahadi menyampaikan ucapan dan diikuti oleh ucapan perasmian oleh En. Musa bin Marzuki.

Selepas bacaan ikrar kejohanan dan penyampaian cenderamata kepada perasmi, kejohanan balapan dan padang SK Seri kampung Renggam diteruskan dengan beberapa acara akhir. Antara acara akhir yang dipertandingkan pada hari ini ialah 50 meter pra sekolah dan kumpulan C, 200 meter kumpulan A dan B dan 4 x 200 meter kumpulan A dan B. Acara padang dan beberapa acara balapan pula sebenarnya telah dipertandingkan pada hari sebelumnya. Berikut beberapa gambar menarik sepanjang kejohanan :

Acara 50 meter murid pra sekolah

Ucapan perasmian oleh En. Musa bin Marzuki

Acara 200 meter perempuan A

Acara sukaneka prasekolah


Di khemah peserta

Acara lari dalam guni lelaki A

Sebahagian ibu bapa dan penonton yang hadir

Di khemah urusetia

Acara tarik guni terbuka untuk belia

Acara lompat bola prasekolah

Juruacara Kejohanan Sukan dan Balapan

Untuk kanak-kanak juga diadakan acara berebut gula-gula. Acara ini sebenarnya khas untuk kanak-kanak berumur 6 tahun ke bawah tapi nampaknya mak dan bapak budak juga turut berebut gula-gula.

Sebahagian petugas pada kejohanan kali ini. Terima kasih atas kerjasama yang diberikan kepada sekolah.


Acara sukaneka kumpul getah.

Acara untuk pegawai kejohanan : Mempertahankan belon.

Acara akhir 4 x 200 meter

Olahragawan Kejohanan 2011 : Mohd Zulhaikal bin Mohd Izam

Olahragawati kejohanan 2011 : Afiqah bt Mohd Nazary

Johan keseluruhan Kejohanan Padang dan Balapan 2011 telah disandang oleh rumah Merah. Tempat kedua diikuti oleh rumah Biru dan tempat ketiga pula adalah rumah Kuning.
Posted by Zuri On 21:18 No comments

0 Komen:

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Blog Archive

Guru Besar


Photobucket

ATAN BIN ABD RAHMAN
Guru Besar

Pesanan Kepada Kami

Nuff

Portal KPM